1. int :Hafızada 2 byte yer kaplar. Tam sayıdır. -32768 ile 32767 arasında değer alır.
2. unsigned int :Hafızada 2 byte yer kaplar. Tam sayıdır. 0 ile 65535 arasında değer alır.
3. long :Hafızada 4 byte yer kaplar. Tam sayıdır. -2147483648 ile 2147483647 arasında değer alır.
4. unsigned long :Hafızada 4 byte yer kaplar. Tam sayıdır. 0 ile 4294967295 arasında değer alır.
5. float :Hafızada 4 byte yer kaplar. Ondalıklı sayıdır. -3.14*10^38 ile 3.14*10^38 arasında değer alır.
6. bool :Hafızada 1 byte yer kaplar. Mantıksal değer tutar. 1(true) veya 0(false).
7. char :Hafızada 1 byte yer kaplar. Karakter tanımlamak için kullanılır. ASCII standartlarına göre tanımlama yapılır.
8. byte :Hafızada 1 byte yer kaplar. 1 bayt yani 8 bit. 0 ile 255 arası değer alır.
9. static :static int, static char vb. şekilde tanımlanan değişkenler yerel olarak herhangi bir döngü içerisinde tanımlansa bile void setup() üzerinde tanımlanmış gibi olur. Döngünün her tekrarında ilk verdiğimiz değeri tekrar almaz.
10. int(veri) :"veri"değişkeni int türüne dönüştürüldü.
11. char(veri) :"veri" değişkeni char türüne dönüştürüldü.
12. const int b = 3; :const ifadesi ile tanımlanan değişken program içerisinde sadece okunabilir, değiştirilemez. İlk kaç olarak tanımlandıysa öyle kalır. Örnekte b değişkenine atanan 3 değeri sabit kalır. Programın tümünde artık b=3'tür. Programın başka yerinde, herhangi bir döngü içerisinde b'ye farklı bir değer atanamaz.
13. #define c 5 :#define ile tanımlanan durumda ise; program, derlendiği sırada, kodlar içerisinde nerede c görürse oraya 5 koyar. Bunu arka planda yapar. Biz göremeyiz. Bir nevi ön derleyicidir. Bu nedenle bellekte yer kaplamaz. #define c 5 yazdıktan sonra sonuna noktalı virgül koyulmaz.
ÖNEMLİ:
float olarak tanımlanan bir değişkene, "int" türünden sayılarla ya da değişkenlerle yapılan işlem sonucu atanırsa, float olarak tanımladığımız değişken sonucu "int" türünden verilir. Örneğin;
void loop()
{
float a;
a = 5 / 2;
Serial.print(a);
}
Bu kod parçacığı çalıştırıldığında a değeri 2.5 olması gerekirken 2 olarak sonuç verir. Bu durumun önüne geçmek için yani sonucu float olarak almak için işleme giren değişkenlerden birini veya hepsini float olarak tanımlamalı ya da işleme giren sayılardan birini veya hepsini ondalıklı sayı olarak yazmalıyız.
a = 5.0 / 2; gibi ya da
a = 5.0 / 2.0; gibi.
Örnek Program Kodları:
int a = 0;
const int b = 3;
#define c 5
void setup()
{
Serial.begin(9600);
Serial.println(b);
Serial.println(c);
}
void loop()
{
}
___________________________________________________________________________________
0 comments:
Yorum Gönder